
Akkerbouwer Geert Lindenhols verbouwt koolzaad in Zuidwolde. Naast het telen en oogsten verwerkt hij het tot prachtige eindproducten. Olie van koolzaad is zo’n product. Maar hoe breng je dat naar een consumentenmarkt? Waar begin je?
Met het maken van koolzaadolie heeft Geert Lindenhols een uniek product; duurzaam, gezond en erg lekker in de keuken. Het is een aantrekkelijk verhaal dat lokaal al bekend is. Nu is het tijd dat Nederland het ook ontdekt. Maar een goed product verkoopt zichzelf niet zomaar.
de PERSOONLIJKE AANPAK van BeTheBox
In twee werksessies komen we tot de kern. Wat is je blik op de toekomst, waarom is het belangrijk dat mensen jouw product gaan gebruiken en wat wil je bereiken. Het positioneringsstatement wat ik ontwikkel vat deze elementen samen in een krachtige positionering. Het geeft richting als een kompas. En legt een stevige basis om op verder te bouwen.
Samen zetten we de merknaam op waarin persoonlijkheid en kernwaarden samenvallen; Geerts Best. Best is een stopwoord wat Geert Lindenhols vaak gebruikt en betekent naast Het beste ook Is goed of Het komt voor elkaar. Persoonlijk, hoogwaardig en duurzaam, rechtstreeks van het land.
Het merk en de producten de uitdrager maken van het verhaal. Dat is het uitgangspunt waarmee ik aan de slag ga.
Het logo heeft een vriendelijke uitstraling, met kleuren die natuurgroen en koolzaadgeel vertegenwoordigen. De windmolen die voorziet in duurzame energie is subtiel verwerkt en op de voorgrond vind je de koolzaadakkers.
Het etiket maakt een krachtig statement. Stoer, zelfbewust en eigentijds ziet een consumenten gelijk: Deze olie is gezond, duurzaam en lekker.
Bij een nieuw merk hoort natuurlijk een strakke website. Op Geertsbest.nl is alle informatie over de producten te vinden. Er is ruimte voor uitleg over Geerts verhaal, duurzaamheid en gezondheid. Een receptenpagina helpt gebruikers met koolzaadolie in de keuken. En uiteraard is er een kaart met daarop de verkrijgbaarheid.
Eindelijk is er écht duurzame mayonaise te koop! Geerts Best mayo bestaat voor 80% uit duurzaam en lokaal geperste koolzaadolie, eigeel van scharreleieren en geen suiker toegevoegd. Dat smaakt goed!
Dit is de new business development aanpak van BeTheBox. Samen met Geert Lindenhols bepaal ik het doel. Waar wil je naartoe en hoe wil je dat bereiken.
Met kwalitatieve inzichten uit de markt werken we aan de positionering. Zo ontstaat er een product concept dat relevant en onderscheidend is in de markt van Geerts Best. Smaakvolle en duurzame mayonaise.
Heb je ook een goed product? Wil je dat succesvol in de markt zetten? Ik ben erg benieuwd naar jouw verhaal. Samen werken we aan een krachtig merk dat jouw verhaal verteld. Ik vertel je graag meer over de aanpak van Be The Box in een persoonlijk gesprek.
Ik hoor graag hoe ik jou kan helpen! Neem contact op voor een goed gesprek met een kop koffie.