
Wouter Simons wil actief de transitie naar duurzame eiwitconsumptie versnellen. Met zijn Agrofood startup EntoBreed gaat hij dat voor elkaar krijgen. Maar in welke markt maak je de meeste impact? Hoe bereik je die markten?
Als startup in agrofood zijn er veel dingen te regelen: van vergunningen en investeringen tot de organisatie en bedrijfsvoering. Veel van de dagelijkse inzet gaat daar naartoe. Juist bij de opstart is het essentieel de blik naar buiten te houden. Welke markt je gaat benaderen en welke producten daarbij passen heeft impact op de keuzes die je maakt voor je bedrijfsvoering.
de STRATEGISCHE AANPAK van BeTheBox
Als ondernemen maak je veel beslissingen op intuïtie. Helemaal niks mis mee. Toch is een strategische basis heel behulpzaam als het gaat om uiting geven aan je gevoel. In twee werksessies gaan we de diepte in. We staan stil bij het bestaansrecht van EntoBreed en het grote doel. De sessies zijn intensief en inzichtelijk. Ik formuleer een krachtige positionering die draait om de transitie in de voedingsmiddelen markt en welke rol duurzame eiwitten uit meelwormen daarin spelen. Het positioneringstraject wordt verankerd in een inspirerend en persoonlijk merkboek. Een boek dat dient als kompas voor de onderneming en om koers te houden met het vervolg.
Bij een markt in beweging past een inspirerende verdieping. Een blik op een mogelijke toekomst, waarin eiwitten op een duurzame manier geconsumeerd worden. Wat betekent dat voor de consument? En voor het schap in de supermarkt? Hoe zien vergelijkbare markten eruit en welke inspiratie is er uit andere categorieën te halen. En hoe kun je dat allemaal samenvatten in een krachtig merk, inclusief naamstelling, logo, uitingen en tone-of-voice. Dat geeft inspiratie voor innoverende proposities en concepten!
Werk je ook aan een nieuwe markt? Wil je dat succesvol in de markt zetten? Heb je een scherpe strategie nodig? Ik ben erg benieuwd naar jouw verhaal. Samen werken we aan een krachtig merk die jouw verhaal verteld. Ik vertel je graag meer over de aanpak van Be The Box in een persoonlijk gesprek.
Ik hoor graag hoe ik jou kan helpen! Neem contact op voor een goed gesprek met een kop koffie.